Przejdź do treści
Strona główna » Blog » CECHY DOBREGO LOGO; JAKIE POWINNO BYĆ LOGO?

CECHY DOBREGO LOGO; JAKIE POWINNO BYĆ LOGO?

    Cechy dobrego znaku logo. Jak stworzyć znak graficzny logo? opracowane i zaprojektowane przez studiokomiks.pl

    Jakie logo powinno posiadać cechy?

    Najprościej rzecz ujmując logo powinno po prostu trafiać w sedno tematu.
    Powinno współgrać z charakterem danej firmy, być funkcjonalne i dobrze zaprojektowane.

    Wbrew pozorom zaprojektowanie dobrego logo to niełatwe i czasochłonne zadanie.
    Prostota logo sprawia, że można odnieść złudne wrażenie, że praca nad projektem jest procesem szybkim i bezmyślnym. Nic bardziej mylnego.
    Zaprojektować dobre logo, logotypu to niełatwe zadanie, wymagające doświadczenia, czasu oraz zaangażowania zleceniodawcy.

    Żeby projekt logo był satysfakcjonujący dla klienta potrzeba wiedzy z zakresu:
    projektowania, psychologii koloru i czcionek, grafiki komputerowej, wyczucia i zmysłu artystycznego.

    Jakie cechy powinno posiadać dobre logo?

    Każde dobrze zaprojektowane logo powinno posiadać kilka cech,
    które sprawią, że będzie dobrze spełniać swoje funkcje.

    Logo powinno być:

    – proste (logo powinno składać się z góra kilku kolorów)

    – zapamiętywalne (logo musi łatwo zapadać w pamięć)

    – zrozumiałe (odbiorca musi wiedzieć co widzi, co jest napisane)

    – ponadczasowe (logo musi przetrwać próbę czasu)

    – uniwersalne (logo musi być łatwe w powielaniu, drukowaniu)

    Prostota logo

    Logo powinno charakteryzować się prostotą.
    Znak graficzny nie może być zbyt skomplikowany.
    Prostota logo jest jego siłą.
    Proste logo łatwiej zapada w pamięć.
    Takie znane marki jak Nike, Puma, Shell, Apple charakteryzują się finezyjną prostotą.
    Prostota logo daje pełną elastyczność przy skalowaniu logo do mniejszych i większych rozmiarów.

    Logo powinno składać się max z kilku kolorów.


    Optymalnie w palecie kolorów logo powinno znaleźć się dosłownie kilka kolorów (2 do 4).
    W projektowaniu logo, logotypów przesada jest wyjątkowo nie wskazana.

    Przykład logo KangurGra.pl w kolorze składa się z 2 kolorów.

    logo znak graficzny KangurGra.pl

    📌 Pobierz i zobacz logo KangurGra.pl

    Zawsze warto się zastanowić czy dana firma naprawdę potrzebuje znaku graficznego.
    Może optymalny byłby dla firmy dobrze zaprojektowany logotyp.

    Zapamiętywalność logo

    Logo powinno łatwo zapadać w pamięć a wymowa logo powinna odpowiednio reprezentować daną firmę.
    W końcu chodzi o budowanie marki i identyfikacji wizualnej.
    Nie można budować marki jeśli ma się kiepskie logo, które ucieka z pamięci jak lista zakupów.
    Logo powinno zwrócić uwagę odbiorcy, wyróżnić się.
    Logo powinno być szczególne, oryginalne, przykuwające uwagę.

    Zrozumiałość przekazu logo

    Każdy kto zobaczy nasze logo musi wiedzieć co widzi, co nasze logo reprezentuje.

    Nie może być sytuacji, że odbiorca nie potrafi przeczytać nazwy firmy, marki, albo że nasz znak towarowy wygląda jak nieokreślone coś, co do niczego nie służy.
    Takie logo jest źle zaprojektowane.

    Ponadczasowość znaku logo

    Ponadczasowość logo polega na tym, że kiedy za czterdzieści lat syn przejmie w zarządzanie firmę po ojcu
    i będzie chciał wprowadzać zmiany oraz odświeżyć firmę, to przez myśl mu nie przejdzie, żeby zmieniać logo lub je uaktualniać.
    Innymi słowy ponadczasowe logo nie podlega wpływowi czasu i trendów.
    Proszę zwrócić uwagę, że Coca Cola nigdy nie zmieniała logo pomimo, że logotyp jest stary jak sama firma.
    Logo Coca Coli kaligrafował księgowy James Robinson i jest niezmienne od 1886 roku.
    Natomiast Pepsi – największy konkurent Coca Coli – zmienia design logo co kilka, kilkanaście lat.
    Dobrze zaprojektowane logo pod wpływem czasu nabiera wartości.
    Kto zgadnie ile warte są prawa autorskie do znaku towarowego Coca Coli? – na pewno miliony.

    Uniwersalność znaku logo

    Logo powinno być uniwersalne.
    Uniwersalne logo to takie, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów:
    wizytówki, papier firmowy, stronę www, nadruk na koszulkę, kubek firmowy.
    Uniwersalne logo łatwo się powiela i drukuje na różnych materiałach.

    Przykład logo KangurGra.pl z księgi znaku logo w wersji kolorowej i monochromatycznej.

    znak graficzny logo KangurGra.pl

    📌 Pobierz i zobacz logo KangurGra.pl


    Bohater marki a logo

    Czasem logo idzie jeszcze dalej i do identyfikacji wizualnej wkracza bohater marki, który ma za zadanie komunikować się z odbiorcami oraz budować zaufanie i dobrą atmosferę wokół marki. Brand hero jest przedłużeniem logo, ambasadorem marki i jej filozofii – ucieleśnieniem.

    Przykładem jest nasz sympatyczny, skoczny Pan Kangur, który jest zawsze uśmiechnięty, skory do zabawy, figli, ciekawy świata i nauki. Zawsze chętnie poskacze na grach XXL i pogra w z dziećmi.

    > Przeczytaj też artykuł: Jak stworzyć znak logo.

    jak stworzyć znak graficzny logo logo opracowane i zaprojektowane przez studiokomiks.pl

    Logo musi zostać wykonane na wektorach.

    To gwarantuje skalowalność logo bez utraty jakości.
    Szczególne znaczenie ma to przy druku reklam wielkoformatowych.

    Od tych wszystkich zasad są oczywiście wyjątki. Ale, żeby skutecznie łamać zasady projektowe trzeba te narzędzia dobrze poznać i potrafić się nimi posługiwać.

    Bardzo dobrym pomysłem jest kompozycja logo razem z hasłem reklamowym.
    Hasło reklamowe w połączeniu z dobrze zaprojektowanym logo „zwiększa moc rażenia znaku wielokrotnie”.

    znak graficzny logo i wizytówki opracowany i zaprojektowany przez studiokomiks.pl dla Wyczesany Pupil

    W pracę nad projektem logo powinien być czynnie zaangażowany klient oraz odbiorcy znaku.
    Ponieważ logo jest najważniejszą częścią identyfikacji wizualnej ważne jest, aby klient brał udział w jego tworzeniu.
    Gwarantuje to, że będzie zadowolony z efektów pracy projektanta a praca postępować będzie sprawnie.

    autor: mgr inż. Krzysztof Czachura

    (projektant gier, ilustrator komiksowy, grafik)

    > Zapraszamy na WARSZTATY KREATYWNE I SZKOLENIA.

    grafika komiksowa - warsztaty z tworzenia i malowania komiksów oraz projektowania gier planszowych dla dzieci od KanugGra.pl